عزیزالله سیفی در این گفتگو با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه یزد و صدوق 304 شعبه می باشد گفت: در راستای اینکه مردم در کمترین زمان ممکن رأی خود را به صندوقها بریزند  توسط کارشناسان و با استفاده از سیستم GIS و استخراج آمار آرای موجود در صندوقهای در انتخاباتهای گذشته مراکز که تمرکز و ازدحام جمعیت درآنها بیشتر بوده است شناسایی و به همین تصمیمات خوبی برای شعب شلوغ گرفته شده است که به همین منظور صندوقهای که آمار آرای آن بالای 1700 رای بوده است 2 نفر به مجموع اعضای شعبه است و در صندوقهایی که بیش از 2000 رای داشته است یک شعبه در همان محل ایجاد شده است تا مردم بدون کمترین مشکل در انتخابات حضور یابند.
 
رئیس هیأت اجرایی شهرستان با اشاره به حجم زیاد کار در فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان در روز رأی گیری تصریح کرد به همین منظور در این دوره به ازای هر 20 شعبه یک نفر مسئول در  فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان درنظر گرفته شده است که تمامی اقدامات مربوط به صندوقها را انجام خواهد داد.

فرماندار در پاسخ به این سئوال که آیا در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان یزد دارای 2 نماینده می باشد یا نه ؟ اظهار کرد این پیشنهاد در استان ، وزارت کشور و هیئت دولت تصویب شده است ولی به علت کمبود زمان به تأیید نمایندگان مجلس نرسیده است و انشاءاله در انتخابات دوره دهم مجلس تعداد نمایندگان مردم یزد در مجلس شورای اسلامی 2 نفر  خواهد بود

وی همچنین در خصوص زمان اخذ رأی از مردم گفت: زمان اخذ رأی از ساعت 8 صبح روز 12 اسفند ماه آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت  و تمدید آن منوط به نظر ستاد انتخابات استان و تأیید وزارت کشور می باشد ولی به مانند گذشته تا آخرین نفر که در شعبه اخذ رأی می باشد رای گیری خواهدشد.

سیفی با تأکید به اینکه آموزش تمام مجریان انتخابات یکی از ارکان اساسی برگزاری انتخابات سالم و قانونمند است خاطرنشان کرد در این دوره بیش از 6000 نفر در کلاسهای آموزشی که از تاریخ 25/11 به تناوب برگزار خواهد شد حضور خواهند یافت.

فرماندار در پایان از کلیه کاندیداهای که تأیید صلاحیت شده اند خواست تا با در نظر گرفتن کلیه موارد قانونی تبلیغات خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهند و در صورت هر گونه تخلف برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا